FYN Software maakt gebruik van cookies meer informatie

Review marketing

Review Marketing. Eén van de vele termen die u als retailer vast al meer dan eens voorbij heeft horen komen nu er veel gesproken wordt over de veranderende retailwereld. Zonder gebruik te maken van Review Marketing bent u een dief van uw eigen portemonnee en in het geval van half werk bent u net zover van huis. Uitspraken die u misschien weinig opbeurend in de oren klinken en die wellicht ook nog niet zoveel zeggend zijn. Om te beginnen is het immers nodig om te weten wat Review Marketing nou precies is. En als het inderdaad onmisbaar is, wat heeft het dan dat het zo geweldig maakt? Wat biedt het voor mogelijkheden? En hoe kunt u het maximale uit die mogelijkheden halen?

Review Marketing is marketing op basis van reviews. Reviews zijn recensies en marketing is een samenvoeging van het Engelse “market” en “getting”. Marketing zou uitgelegd kunnen worden als het geheel van theorieën, technieken en acties die leiden tot een situatie waarin de door de consument benodigde en gevraagde diensten en producten naar beider wens door ondernemers ontwikkeld en geleverd worden. Met Review Marketing wordt dus eigenlijk gezegd dat recensies bijdragen aan het vormgeven van de wensen en behoeften van consumenten met als prettig gevolg dat u daar als retailer beter op kunt aansluiten. Tevens is Review Marketing een mooie manier van reclame maken. Uw klanten doen dat voor u met iedere beoordeling die ze achterlaten. Nu consumenten steeds meer aankopen doen op basis van recensies van degenen die hen voor waren kunt u als retailer niet meer zonder. Door Review Marketing op een goede manier in te zetten geeft u uw bedrijf de kans om te groeien in zowel kwaliteit als kwantiteit.

En daar zit het volgende punt. Hoe zet u Review Marketing optimaal in? Er zijn tal van Review Marketing bureaus die daar ideeën over hebben en die u graag helpen aan enquêtes die het uw klanten gemakkelijk maken om uw bedrijf te beoordelen. Bureaus die u de eventuele last van het vragen om feedback uit handen nemen en die via verschillende kanalen waardevolle beoordelingen voor u verzamelen. Een goede optie dus, maar het kan nóg vollediger en beter. Bijvoorbeeld door in plaats van gebruik te maken van een externe partij, gebruik te maken van uw eigen tools. Op die manier behoudt u een directe verbinding met klanten, bent u voor hen herkenbaar en zal u om die redenen meer respons krijgen. Of door de reviews te koppelen aan reeds verzamelde klant- en verkoopgegevens en op die manier nog meer nuttige informatie uit klantbeoordelingen te halen. Het zou mooi zijn als zo’n geheel van verzamelde gegevens in real-time geanalyseerd kan worden met de focus op details die er voor u toe doen. Als dit dan ook allemaal overzichtelijk wordt weergegeven zonder dat u daarvoor moeite hoeft te doen is het voordeel al helemaal compleet.

Zo gezegd, zo gedaan. Wij van FYN Software zien de voordelen van een goede Review Marketing strategie en hebben getracht de tot op heden aangeboden voordelen nog verder uit te breiden. Met veel plezier hebben we een pakket ontwikkeld dat retailers in staat stelt om Review Marketing optimaal in te zetten. De integratie van social media-kanalen draagt daaraan bij doordat alle kanalen in overeenstemming met- en als aanvulling op elkaar gegevens verzamelen, verwerken, analyseren en weergeven. Geen half werk en ook niet ver van huis. Een goede Review Marketing strategie begint gewoon bij FYN Software.

Review Marketing Systeem
StandaardOptioneel
Statistiek

Alle te verzamelen gegevens betreffende een aankoop worden gelinkt aan de feedback van de desbetreffende consument en bij elkaar opgeslagen. Vervolgens zijn de gegevens en analyses terug te zien in statistieken. Voor u als retailer is het op deze manier eenvoudig inzichtelijk wat u waar en wanneer goed doet en wat u eventueel nog beter zou kunnen doen.

Analyse Module

Het verzamelen en verwerken van Big Data helpt u om uw klanten optimaal tevreden te stellen. Wanneer een klant een aankoop heeft gedaan, wordt een feedbackuitnodiging verstuurd. Gegevens van zowel het aangeschafte product, de betaalde prijs, de datum en het tijdstip van het moment van aanschaf worden daar direct aan gekoppeld. Ook wordt geregistreerd of het een online- of offline-aankoop betreft, door welke medewerker de consument geholpen werd indien dit van toepassing is en ga zo maar verder. De verzamelde gegevens worden geanalyseerd om een optimale klanttevredenheid en omzet te kunnen bereiken.

Automatische verzending feedbackuitnodigingen

Na (online) aankoop van een product of dienst ontvangt de consument automatisch een uitnodiging voor het geven van feedback.

Onbeperkt aantal feedbackuitnodigingen

Er zit geen limiet op het aantal feedbackuitnodigingen dat binnen de abonnementsduur van het Review Marketing Systeem verstuurd kan worden. Op deze manier ontvangt u altijd actuele feedback en heeft u continu de mogelijkheid om uw service te verbeteren.

Vormgeving website

Wanneer consumenten feedback geven doen ze dat in de vertrouwde omgeving van een website in uw eigen huisstijl. Zij worden niet doorverwezen naar een bureau voor review marketing, want u verzamelt alle reviews zelf door gebruik te maken van onze tools.

Vormgeving feedbackuitnodiging

Uw klanten ontvangen feedbackuitnodigingen in uw eigen huisstijl.

Feedback per dienst

De feedback die consumenten u geven kan per vestiging, dienst en/of product gegeven worden. Zo krijgt u alle informatie om uw service gericht nóg beter te maken.

SEO (zoekmachine optimalisatie)

De reviews op uw bedrijfspagina zorgen ervoor dat uw bedrijfspagina beter online vindbaar zal zijn. Google plaatst de zoekresultaten met een goede verhouding tussen keywords en natuurlijke content bovenaan. Reviews dragen bij aan Search Engine Optimization (SEO).

Responsive Design

Consumenten kunnen zowel thuis als onderweg eenvoudig feedback geven. Het feedbackformulier is uiteraard geschikt voor alle devices.

Social Media integratie

Onze Social Media integratie gaat verder dan het delen van klantbeoordelingen op Social Media alleen. Door het hanteren van een omnichannel strategie zijn alle kanalen aan elkaar verbonden, dus óók die van Social Media. Via Facebook verzonden feedback wordt op eenzelfde manier verwerkt en opgeslagen als de feedback die gegeven is op uw bedrijfspagina en is direct beschikbaar via alle andere kanalen binnen het FYN all-in-one retailsysteem van uw bedrijf.

Software

an image

Kassa software

an image

Website software

an image

Webshop software

an image

Bestel zuil/kiosk

an image

Review

Powered by FYN Software

Wachtwoord vergeten?

    {{ message }}